torsdag 12 april 2012

När man är stor och stark skall man vara snäll

1996- när de var små

Gillar uttrycket mycket.
När vår äldsta var 1 år 2 månader fick han en lillasyster. Jag trodde att jag inte kunde bli gravid när jag amma men si det kunde jag visst. När hans syster låg i vaggan och gallskrek så hon var högröd i ansiktet tulta(hade just lärt sej att gå) han med krumma cowboyben och tråma in tutten i munnen på henne. Det här minnet har etsat sej fast i mitt pinne. Han var stor och stark och vill hjälpa...


5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. De va tider det.
    Visst är vår yngsta lite liknande, vill också hjälpa andra och berättar att de skall vara försiktiga och så. Typ som då blev klippt i fingret eller berättar åt sina kusiner Melker o Alfons vad som är farligt. På Måndagen hörde jag Alfons säga att våran 10 åring skulle få hans nya telefon och då svarande Maximillian att så skall du inte säga åt vem som helst för det kan hända att någon annan säger tack skall du ha och tar telefonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vet. Hoppas han fortsätter i samma stil.

      Radera
  3. jag har lärt mej många visa grejor av er son, tex att kvinnor har inte adamsäppel utan evasäppel hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och han tycker om att berätta oxå och att lära oss, vi som inte förstår lika bra som han.

      Radera